10.5.17

Çağla Badem/Kayısı Badem

Bir varmış bir yokmuş
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde
Develer tellal iken, pireler berber iken
Ben ninemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken
Uzak diyarların birinde bir blogger varmış.
Çok sevdiği blogundan  hiç istemese de bir süreliğine uzaklaşmış.
Çokta uzaklara gidememiş aslında ama yeteri kadar da gelememiş.
Bir gidip bir geldikçe bakmış ki zaman da akıp geçmiş.
Bir gün karar vermiş gidip yeniden yeşertecekmiş o blogu fakat gücü yetmemiş.
Sonra gücünü toplamak için uğraşmış, uğraşmış, uğraşmış...
Nasıl olduysa beklediği an gelmiş ve bir de bakmış ki onca ayın özlemiyle satırlarca yazıvermiş. :)
Nasılsınız millet?
Yokluğumda neler oldu buralarda bakalım?
Ben iyiyim.
Daha da iyi olmaya niyetliyim.
Bakınız elimde ne var? :)


Kayısı çağlası, kayısı badem de olur, badem kayısı da, çağla badem de...
Ne derseniz deyin ben kısaca çağla diyeceğim :)
Bu güzel meyve o kadar kısa süre kalıyor ki tezgahlarda ve ağaçlarda e haliyle insan doyamadan mevsimi geçmiş oluyor.
O yüzden henüz mevsimi geçmemişken bende hemen azıcık anlatayım istiyorum.
Öncelikle 12 adet çağlayı 1 porsiyon meyve olarak tüketebiliyorsunuz. Kesin bilgi yayalım :)
Düşük glisemik indekse sahip olmakla birlikte lif oranı da yüksek, çağlanın.
Aynı zamanda diğer meyvelere oranla protein içeriği de bir miktar fazla (e badem yani neticede).
A, C ve E vitaminlerini bünyesinde barındırdığı için de antioksidan özellikli cilt dostu bir meyve olur kendileri efendim.
Şimdi size küçük bir uyarı, eğer hala çağlayı tuzlu olarak tüketenlerdenseniz, o çağlayı elinizden yavaşça tabağa bırakın. Tuzu götürüp, gözden de gönülden de uzak bir noktaya bırakın ve sonra kaldığınız yerden çağlanızı yemeye devam edin :) Çünkü Türk toplumu olarak zaten önerilenden fazla miktarda tuz tüketimimizin olduğu aşikar, bir de bunu taçlandırmaya gerek yok. Hele çağlayı buna alet etmeye hiç gerek yok.
Şaka bir yana çağlayı tuzsuz, çileği şekersiz tüketmeye alıştığınızda gerçekten de damak tadınızın bu yönde değişeceğini ve bir süre sonra tuzla/şekerle meyve yemenin çokta gerekli olmadığını göreceksiniz. Kendinize inanamayacaksınız.
Şimdi de küçük bir tarif geliyor...

Dietos'un Çağla Mezesi
300 gram çağla
3-4 dal yeşil soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı dolusu sumak
2-3 yemek kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı nar ekşisi

Çağlayı robottan geçirdikten sonra yeşil soğanları ince ince üzerine doğruyorsunuz ve diğer malzemeleri ekleyip güzelce karıştırıyorsunuz. Oldu da bitti :)
Tamamı 350 kkal civarında olduğu için bu mezeyi bir sevdiğinizle paylaşıyorsunuz.
Unutmayın hayat sevince, bir de paylaşınca güzel :)
Hepinizi seviyorum.
Bu sefer arayı fazla açmadan görüşmek üzere, hoşçakalın ;)
Sevgiler ve saygılar bizden efendim...

8 yorum:

  1. çok güzel bir tarife benziyor canım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ilgin için ben teşekkür ederim! :)

      Sil
  2. Tuzla sekerle meyve mi yenir zaten bende onu anlamıyorum. 😅

    YanıtlaSil
  3. Ay bırak tarifi marifi bos bos hart hurt ye onu :) cok severim dur gidiyimde yiyim 😀 sanada afiyet olsun canm.Bide meraba diyim.pat diye daldim galiba 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Merhabalar, evet aslında direk yemesi zaten çok güzel fakat böyle farklı lezzetlerde harika oluyor. ;)

      Sil
  4. Çağla turşusu da başka güzeldir. Ben çağlayı salatada kullandım. Oldukça çıtır bir lezzet oldu. Yakında paylaşayım, çağlalar bitmeden.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet turşusu da harika olur gerçekten :) Paylaşın, bende takipte kalayım o halde! :)

      Sil