23.6.14

Bir Dalda İki Kiraz :)

Merhabalar kırmızı severler, sarı severler :) Merhabalar kiraz severler :) 
Yaz aylarının dayanılmaz cazibesi; deniz, kum, güneş, tatil keyfi bir yana yemeye doyamadığımız, rengarenk, lezzetli mi lezzetli yaz meyvelerinden de kaynaklanıyor. Ben de onun için diyorum ki biraz kirazlayalım mı bugün? E hadi buyurun efendim bu taraftan :)






Bu pazar günümü Antalya'nın yaylalarında kiraz ağaçları arasında geçirdim. Hava sıcaklıklarının yüksekliğine rağmen pek yaylacı değilim ben. Ancak bu güzel sarı ve kırmızı kiraz ağaçları arasında eğlendim mi? Hem de çoook...


Kiraz, Çin mitolojisine göre ölümsüzlüğü temsil edermiş. Japonya'da ise nezaketin ve alçak gönüllülüğün simgesiymiş. Güzelliği de cabası. Biz kirazın A ve C vitaminlerini içerdiğini, fosfor içerdiğini biliyoruz. İçeriğindeki A vitamini ile gözlerimize dost olan kiraz aynı zamanda idrar söktürücü özelliği ile de böbreklerimize dosttur. 
Boston Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin araştırmaları sonucunda da Gut Hastalığından kaynaklanan eklem ağrısı ataklarını %35-%75 oranlarında azalttığı saptanmıştır. 



Duymuşsunuzdur ''Kiraz sapı zayıflatıyormuuşşş, bol bol içelim de zayıflayalııımm.'' 
Ah Tanrım! Bir besinin faydasını öğrendik mi koşa koşa gider ondan edinir sürekli de yer veya içeriz. Herkese de anlatırız ki onlarda öğrensin. Oooo bu işler böyle olsaydııııı...... Bu konuyu da bir açıklığa kavuşturalım kiraz sapı zayıflatmaz! İdrar söktürür, bağırsakları daha iyi çalıştırır böylelikle kabızlıktan korur ve de ödem attırır. Ödem attırıcı özelliği yüzünden zayıflatır diye algılansa da zayıflatmaz. Tabi ki içebilirsiniz, ben de çok severim kiraz saplı çayları ancak içip içip ben neden zayıflamıyorum, o kadar da içiyorum diye düşünmeyin bundan sonra. Yeri gelmişken değinmeden geçmeyelim bitki çaylarınız, form çaylarınız için günlük ideal miktar 1-2 kupadır. Şimdiiii burayı iyi dinleyin.


Kiraz, güzelliğe güzellik katar. Niçin mi böyle söylüyorum? Cildin yaşlanmasını geciktiren, antioksidan özelliği sayesinde kansere karşı koruyan ve de bağışıklık sistemimizi güçlendiren bir meyve olduğu için.

Peki biz bu meyveden ne kadar tüketeceğiz?

Kirazın bir porsiyonu ortalama 12 adet olarak kabul görür. Bu da günlük tüketim için uygundur. Zira kirazın şeker oranı, lif içeriği düşünüldüğünde aşırı tüketimi  bu yararları zarara çevirebilir. Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım derim.

Son olarak da şunu söylemek istiyorum. Mucize bir besin yoktur. Bu yüzden hiç bir zaman tek bir besine, tek bir besin grubuna yönelimi önermiyoruz.




Neşeniz, sarınız, kırmızınız bol olsun efendim :)Sağlıklı günler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder