21.6.14

Sıkıntı Krizinizi Kontrol Altına Alalım


Son günlerde -ki bu günler tatilimin başladığı son 10 gün oluyor- öyle sıkılıyorum öyle sıkılıyorum ki yemek yemeyi oldukça abartmış durumdayım. Yalnız öyle abur cubur değil yediklerim, bildiğiniz yemek yiyorum tabak tabak, kaşık kaşık. Ve bu yazımızın amacı ben ve benim durumumdakileri son derece yakından ilgilendiriyor. Kendimize dur diyeceğiz! Hazır mısınız? Başlayalım mı? Haydi buyrun o halde...



Yanlış anlamayın teşbihte hata olmazmış o yüzden bu karikatürü paylaşmakta bir sakınca görmedim.

Kendi kendinizin psikoloğu olmak için çok doğru bir zaman eğer siz de benim gibi sıkılıp sıkılıp yiyeceklere yöneliyorsanız. Hayır nedir yahu ne oluyor? Bu zamana kadar ekmek, yemek veren yok muydu bize? Neyin açlık krizi bu?
Aslına bakarsanız açlık krizi de değil ya, sıkıntı krizi bunun adı. Ve bundan kurtulmanın yollarını adım adım sizlerle paylaşacağım şimdi.

Biiiirrrr....

Güne başlayabileceğimiz en güzel şekilde başlamalıyız. Ki bana göre en güzeli herkesten önce kendinize günaydın derken; yeni bir günün yeni umutlar getireceğine olan tüm inancınızla aynada ki aksinize kocaman gülümsemek olacaktır. Çok ciddiyim bu konuda. Bu aksatılmaması gereken en önemli adım.

İkiiii.....

Ardından rengarenk bir kahvaltı hazırlamalı ve kahvaltınızı keyifle yapmalısınız. Besinlerin renklerine, şekillerine, tabaktaki görüntülerine her şeye dikkat ederek, o anı kendi içinizde kutsallaştırarak, o ana duygular yükleyerek yapmalısınız kahvaltınızı. Bu midenizi doyururken ruhunuzu da doyuracak çok önemli bir adımdır. Ve kahvaltınız da aşırıya kaçmanızın da önlemidir. Keyifli yeme davranışını alışkanlığa dönüştürmeli her yeme seansınızda uygulamalısınız, ne denli harika hissettirdiğini zamanla anlayacaksınız ;)

Üüüççç....
Öğün aralarınızda mutlaka besin tüketmelisiniz. Bunlar bireyden bireye farklılık gösterecek seçimler tabi ki ancak kuruyemişler (Örneğin 5 fındık , 5 badem şeklinde olabilir.) veya mevsim meyveleri veya da süt, ayran gibi besinler son derece ara öğünlere uygun besinlerdir. Eğer siz de benim gibi tatlı düşkünü iseniz bu ara öğünlerinizde 2 bar(10 gram) bitter çikolataya (%70 kakao olmalı) yer verebilirsiniz.Veya bu sıcak havalarda serinlemek için bir kaç top dondurmayla zaman zaman kaçamak yapabilirsiniz.

Dööörttt....
Bu sıcak yaz günlerinde diğer mevsimlere oranla sıvı tüketiminiz bir miktar daha önem arz ediyor. Bol bol su için, derler ya :) Aynen öyle. Unutuyorsanız evinize, iş yerinize, masanıza notlar yapıştırın. Kendinize su içmeyi mutlaka ama mutlaka hatırlatın. Özellikle sabahları uyanır uyanmaz 1 bardak su içmek iç organlarınıza, dokularınıza ilaç gibi gelecektir.

Beeeşşş....
İyi ama geri kalan zamanda neler yapacağız, diyorsanız bu adım da bu sorunuzun cevabını alacaksınız.
İçimizde var olan enerjiyi boşaltacağız, sıkıntılarımıza çareler üreteceğiz. Nasıl mı?
Her gün düzenli olarak fiziksel aktivite yapmamız sağlık açısından son derece önemli. Yürüyüş yapmıyorsanız bir an önce başlamanızı tavsiye ederim. Ben bugün pilatese, pazartesi de yogaya başlıyorum. Sizin de bu gibi farklı spor dallarına ilginiz varsa geç kalmayın hemen başlayın! Ve bir de her daim yaptığım bir şey var enerjimi atmak için, dans ediyorum ve sizlere de tavsiye ediyorum. Çalan müzik ruhunuzu doyursun, bedeniniz yük olan fazla enerjiyi atsın ve siz de bolca gülün, eğlenin ;)

Sağlıcakla kalın, mavi günler dilerim ;)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme