31.10.14

Gripsav!

Benim güzel yürekli okuyucularım
Sizlere bu satırları hasta yatağımdan yazıyorum.
Dünden beri bir hapşuruk bir burun akıntısı, sormayın.
Çok fazla kafam çalışmıyor şu an o yüzden fazla lak lak yapamiyciğim ama bu hiç yapmayacağım anlamına da gelmez tabi ki ;)
Aslına bakarsanız ben önceleri pek hasta olmazdım ama ne hikmetse 2 yıldır çok başıma gelir oldu.
Grip mi dersiniz besin zehirlenmesi mi dersiniz yoksa yazın ortasında zatürre başlangıcı mı dersiniz, yani ne ararsanız var son yıllarda bende :)
Neyse Allah daha kötüsünden korusun diyorum, şükür ki kendi kendime bakacak gücüm de var sizlere yazacak kuvvetim de :)
Evet sevgili okurlarım bugün tahmin edeceğiniz üzere gripsavacağız.
E tabi ki hepinizin ilk aklına gelen bol bol C vitamini içeren besinleri tüketmek olacaktır.
Neden grip olunca veya olmamak için C vitamini tüketiriz peki?
Nedir C vitamini?


C vitamini antioksidan bir vitamindir.
Bu özelliği ile de bağışıklık sistemimize güçlü bir destekçidir.
Grip virüsünün vücudumuzda yayılmasını önlediği konusunda düşünceler de bulunmaktadır.
Aynı düşünceler yeşil çay için de geçerlidir.
Bildiğiniz gibi yeşil çay yaprakları da doğal olarak antioksidan içermektedir.
Bu yüzdendir ki yeşil çay tüketmenizi ben öneririm.
Özellikle yaseminli veya ballı yeşil çay favorimdir benim.


Peki C vitaminini nerelerden edinebiliriz?
Hepinizin aklına ilk gelen turunçgiller olacaktır sanırım.
Ancak turunçgillerden daha fazla C vitamini içeren bir kaç besin daha var.
Yeşil biber örneğin.


Fotoğraftaki boyutta 2-3 sivri yeşil biber günlük C vitamini ihtiyacımızı karşılar.
 Yani C vitamini yönünden oldukça zengin bir besindir yeşil biber.
Bir diğer C vitamini deposu besin ise kividir sevgili okurlar.




Kiviye dışındaki tüylerden ötürü önceleri dokunamazken artık bu durumu da aştığımı belirtmek isterim.
Kiviye bayılırken kendi kendime alamamak, soyamamak biraz sıkıntılı bir durumdu doğrusu ;)
Aynı şekilde 1 orta boy kivide günlük C vitamini ihtiyacımızı gayet karşılamaktadır.

Turunçgillere dönersek; mandalina, portakal, limon, greyfurt.
 Aynı şekilde bunlarında 1 orta boyları günlük ihtiyaç için yeterlidir, mandalina ise büyük boy olmalıdır.

Peki başka nelerde bulunur C vitamini?
Çilek, karnabahar, ıspanak, patates, bezelye, ahududu gibi devam ediyor bu liste.
Ancak her besini mevsiminde tüketmeye dikkat ediyoruz sevgili okurlar, lütfen bunu atlamayalım.

Havalar burada hala bir garip, bir sıcak bir soğuk.
O yüzden kendinize çok dikkat edin diyor, Cumhuriyet'imizin 91. yılı şerefine aldığım yeni kupamda yeşil çay içerken ki hasta fotoğrafımı sizler için ekliyorum :)


Daha çok yazmak isterdim ancak -hapşuuuğ- ay kusura bakmayın vücudumda mücadele var ve bu mücadelede hücrelerime yardımcı olmalıyım ;)
Sizlere şöyle uzaktan uzaktan virüslerimi yaymadan sevgilerimi yollar, mutlu ve sıhhatli günler dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme