10.1.15

Turuncu Lezzet: Tarhana

Merhaba tir tir titreyen sevgili okurlarım :)
Havalar buz bildiğiniz üzere.
O yüzden sizler kat kat giyinip, atkılarla berelerle sarıp sarmalanarak dışınızı ısıtın; ben de sizlere hepimizin içini ısıtacak bir yazı yazayım. Ne dersiniz? ;)
Bence harika bir anlaşma.
Neticede hiç birinizin hasta olmasını istemem ;)
Bizim evde evvelden beridir çok tüketilirdi de ben bu yıl iyice bir düştüm ona.
Neye mi?
İşte bunaaaa...

Tarhana



Tarhana o kadar harika bir besin ki sevgili okurlar.

İçerisinde yoğurt var bir kere.
Bu da bağırsak dostu probiyotikler demek bizler için.
Aynı zamanda tarhananın yapımı esnasında, yoğurt eklenmesi ile yoğurtta bulunan laktik asit bakterilerinin fermantasyonu sayesinde sağlık bozucu mikroorganizmaların oluşması da önlenmiş oluyor...
Yoğurt dışında buğday unu, domates, biber, soğan gibi bir çok besinin kurutulup toz hale getirilmesi sonucu oluşan bir besinin sizce faydası az olabilir mi? :)
Ben hiiiiç zannetmiyorum daa :)



Hastaya da, sağlıklıya da verilebilecek en güzel çorba olduğunu düşünüyorum ben tarhana çorbasının.
Aynı şekilde bebeklerden tutun da yaşlı bireylere kadar da öyle.
Neden mi?
Çünkü bebeklerin sindirim enzimleri yetersiz, yaşlı bireylerin ki ise yavaşlamıştır.
Tarhana onlar için verilebilecek çok güzel, besleyici ve sindirimi kolay bir besindir.

Pişirirken içerisine süt, kıyma, nohut gibi protein kaynakları eklenerek daha da zengin kılınabilecek bir besindir, aynı zamanda.
Özellikle bebek ve çocuklara verirken süt ile pişirebilirsiniz.
Hiç yağ koymadan da pişirebilirsiniz ancak ben onu yapamıyorum işte 1 tatlı kaşığı zeytinyağ ile pişiriyorum çorbamı her daim. ;)

Tarhananın matematiği ise şöyle

100 gram tarhana 12.2 gram protein, 56.4 gram karbonhidrat ve 4.4 gram yağ içermektedir.
Bunun yanı sıra da 1.9 gram posa, 685 mg kalsiyum , 1.8 mg demir içerir.

Ve bu soğuklarda bence için siz de benim gibi ;)
Afiyetler olsun, sağlıcakla kalın :)
Kocaman sevgiler benden... :)


1 yorum: