18.5.15

Yoğurtlu Mantar Sote

Sınavları başlayanlar veyahut çoktan başlamış olanlar,
Tatil yapmaya doyamayıp
Benim gibi kalbini bir yerlerde bırakanlar,
Hepinize merhaba :)

Bir önceki yazıda bir tarif paylaşmıştık.
Bunun devamının geleceğini bu yazıyla ilan etmiş oluyorum bende :)
Evet, yine bir tarifi var Dietos'un sizler için.
Bu kez zamanı kısıtlı olanlara, akşam öğününü atlamamaları için, pratik ve hafif bir öneri geliyor.

 Yoğurtlu Mantar Sote
(İki kişilik)


Malzemeler:
400 gram mantar (Marketlerdeki paketler 400 gramdır.)
1 orta boy soğan
2-3 orta boy kırmızı kapya biber
4-5 adet küçük boy salatalık turşusu
6 yemek kaşığı light yoğurt

Öncelikle kapya biberleri közlemek için fırına veya ocağa koyunuz.
 Daha sonra mantarları güzelce yıkayınız ve orta büyüklükte parçalara ayrılacak şekilde doğrayınız.
Doğradığınız mantarları tencereye koyup tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte 5-6 dakika pişiriniz.
Mantarın sulandığını göreceksiniz. Bu sürenin sonunda kapağını açarak 5 dakika daha pişiriniz.
Şimdide mantarın suyunu bir miktar çektiğine şahit olacaksınız :)
Bunlar olurken siz de soğanınızı küp küp doğramakla meşgul olmalı ve mantar, suyunu bir miktar çekince soğanları tencereye 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile birlikte eklemelisiniz.
10-15 dakika bu şekilde soteledikten sonra ocağın altını kapatarak mantarlarınızı suyu çok olmayacak şekilde tabağa alınız.
Onlar orada soğurken sizde közlenmiş biberlerinizi soyup doğrayabilirsiniz.
Mantarlar soğuduktan sonra doğradığınız biberleri ve salatalık turşusunu ekleyip 6 yemek kaşığı light yoğurt ile karıştırınız.
Afiyet olsun, tok tutsun :)



Evet yanlış görmüyorsunuz :) 1 porsiyonu sadece 165 kkal :)
Aynı zamanda 10 gramda protein içeriyor.

UNUTMAYIN!
Mantar, kalorisi son derece düşük ve protein açısından zengin bir besindir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme