1.8.15

Sevgili Dostum Deniz Börülcesi

Heyy :)
Sevgili okur, nerelerdesin hiç görünmüyorsun yahu??
 Unuttun sen valla beni. Darılacağım ama.
Hahaha şaka yaptım şaka :)
Hiç darılır mıyım ben sana, e biliyorum sende darılmazsın bana :)
Hem üstelik güzel bir yazı da yazacağım şimdi sana :)

Şöyle küçük bir bilgi vereyim de öncesinde sonra kızmayasın bana niye haber vermedin diye :)
Bir kaç gün önce ufacık tefecik bir ameliyatcık geçirdim.
O sebepten sürekli yatan, oturan bir tip oldum çıktım.
Yani isteyerek değil de mecburiyetten esasında.
Ama dedim ki dün akşam, İzan yeter artık nereye kadar yat yat; hem sen yatamazsın ki bu kadar; için sıkılır; daralırsın; bunalırsın.
Çünkü öyle oluyor idi yavaştan bir patlama yaşamak üzereydim sıkıntıdan ötüri. (kafiyelerle de bir takıntım var farkettiysen :) )
Neyse efenim kalktım gittim mutfağa (çünkü mutfağa girmek terapi gibi bir şey benim için) baktım annem yemek hazırlıyor filan. Of dedim ne yapacağım ben şimdi sonra aklıma geldi bizim dolapta beni bekleyen bir arkadaş vardı. Hızır gibi yetişti imdadıma sevgili deniz börülcem.
İlk kez deneyeceğim lezzetler için ayrı bir heyecan duyuyorum, hangi mutfak sever duymaz ki zaten?
Açtım bir kaç tarif baktım nasıl pişireceğim, nasıl yapacağım, nasıl en güzel olur derken bir de bakmışım olmuş bitmiş de ben çoktan yemişim bile :)))

Eee o zaman bunun bir yazısı olmasın mı?
Bence olsun. Zaten olacak, oluyor, bak oldu bitti bile :)

Sıkıntımı alıp götüren bu çok sevgili, deniz börülcesi diye adlandırdığımız arkadaş sulak yerlerde yetişen aslında ıspanakgillerin aile fertlerinden bir tanesi.
Denizin gel-git yaptığı yerlerde sular çekildikten sonra yetişiyor kendileri ve bünyesinde iyot başta olmak üzere sodyum, potasyum, kalsiyum, demir gibi mineralleri; A ve C vitaminlerini de barındırıyor içerisinde.
Bu yüzden ilk söyleyeceğim şey iyot eksikliğine bağlı guatr hastalığı bulunan kişiler için iyotça zengin topraklarda yetişen deniz börülcelerinin çok faydalı olduğudur.
Bunu not edelim yarın öbür gün lazım olur ;)
Bu notun yanına bir de parantez açıp şunu ekleyelim; bünyesinde iyotu fazlaca bulundurduğu için deniz börülcesi yüksek tansiyonu olan kişilerce tüketilirken çok ama çok dikkat edilmelidir.


Şimdi börülcenin faydaları kısmını bitirdiğimize göre tarif ve besin değerleri kısmına giriş yapmak için izninizi istiyorum.
Teşekkür ederim izin verdiğiniz için :)

100 gram deniz börülcesi bir porsiyondur ve yaklaşık 210 kaloridir.
Normal bir sebzeye göre karbonhidrat, protein değerleri daha yüksektir.
Tuzlu, ekşi ve çok lezzetli bir mezedir kendileri.
Ege Mutfağına mı ait desem Akdeniz Mutfağına mı bilemedim ama bana her ikisi de olur zaten :)
Ege'ye aşık Akdeniz'e hayran bir Akdenizliyim neticede :)

Ben tarifimi yaklaşık 150 gram deniz börülcesi ile yaptım. Ve 3 kişi yedik.
Maksat çeşit olsundu, soframızda deniz börülcesi de bulunsundu :)

Tarifime gelecek olursak,
Öncelikle güzelce yıkadığınız deniz börülcelerini kaynamış su bulunan tencereye 3-4 diş sarımsakla birlikte koyunuz.
Bu esnada sosunuzu yapmalısınız ki içerisindeki tatlar birbiriyle özdeşleşmeli.
Ben sosumu 3 kişilik yaptığımı düşünerek 3 tatlı kaşığı zeytinyağı (her bir kişiye 1 ölçü yağ olacak şekilde) 1 yemek kaşığı elma sirkesi, 1 yemek kaşığı nar ekşisi, çeyrek limonun suyu, yarım çay kaşığı pul biber, 1 tam dövülmüş ceviz ve 1-2 diş ezilmiş sarımsak ile yaptım.
 Bunların hepsini bir kasede karıştırıyorsunuz ve bir köşede bekletiyorsunuz. Kesinlikle tuz atmıyorsunuz çünkü deniz börülcesi zaten tuzlu bir bitki. Bunu konuşmuş idik.
Deniz börülcelerinin 15 dakika kadar ocakta kalması yeterli oluyor ancak yine de bir tanesini alarak içerisindeki odunsu kısımdan ayrılıyor mu diye kontrol edebilirsiniz, ateşten almadan önce.
Bunu nasıl yapacağım derseniz de aşağıya bir link bırakıyorum efenim :)

http://www.uzmantv.com/deniz-borulcesi-yaparken-nelere-dikkat-edelim

Ocaktan aldıktan sonra suyunu süzüp biraz soğumaya bırakıyoruz.
Ve daha sonra tek tek içerisindeki kılçık şeklindeki odunsu kısımlarından ayırıyoruz deniz börülcemizin yeşil kısımlarını.
Bu işlemi de bitirdikten sonra çatala dolayarak yuvarlak olacak şekilde servis tabağımıza koyuyoruz ve dilediğimiz gibi süslüyoruz. En sonda sosumuzu üzerine dökerek tarifimizi tamamlıyoruz.
Hepinize afiyet olsun.
Bana baya bir oldu da çünkü :)


Kaç kalori?
Kalorisine bakacak olursakta bu 3 kişilik tarife göre yaptığınızda her bir kişinin tükettiği lezzetin kalorisi 162 kkal'ye denk gelmektedir. Ancak ben 3 kişilik yaptığım tarifi yanlışlıkla 4'e bölünce işler biraz karışmış görünebilir, önemli değil. Ne olacak canım 3 kişilik yapın 4 kişi yiyin sizde yağdan gelecek kaloriyi birazcık kısmış olursunuz ;)
O yüzden fotoğraftaki her bir top deniz börülcesi sadece 122 kkal.
Domates ve havuçta benden olsun hadi saymıyorum onları ;))

Her zaman tüketelim mi peki?
İlkbahar ve yaz ayları deniz börülcesinin tüketilmesi için en uygun zamanlardır sevgili okurum.
Çünkü sonbahara doğru denizin tuzunu iyice içine çekiyor bu arkadaşımız ve yenilmesi güçleşiyor.
Her şeyinde bir zamanı var zaten öyle değil mi :)

Şimdi de mesela yazımı burada sonlandırma zamanı
Hepiniz kendilerinize ve sevdiklerinize çok çok iyi bakın.
Maviniz ve neşeniz bol olsun.
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme