30.6.16

Şeftalili Soğuk Mus

Merhaba sevgili okuyucularım
Ben yine buruk, ben yine kırık, ben yine hüzünlüyüm.
Biliyorum ki hepiniz yoruldunuz her gün bir felakete uyanmaktan
Biliyorum ki bitsin istiyorsunuz sizde benim gibi
Yanmasın daha fazla kimsenin canı
Dökülmesin daha fazla kan
Kayıp gitmesin daha fazla yaşam...
Gelecek güzel günlere inanmak zor onu da biliyorum
Umut etmek, hayal kurmak şuan çok zor
Ama onlarsız da yaşanmıyor ki
Onlarda olmasa delireceğiz sanki topluca...

Hayat devam ediyor... Etmese keşke ya da hiç bu cümleleri sarf etmemize gerek
kalmasa keşke
Elimden gelse dünyayı daha güzel bir yer yapabilsem keşke
Sizlerle beraber güle oynaya geçirsek her günümüzü
Ağlamadan, üzülmeden, kırılmadan, yarın ne olacak acaba diye korkmadan.
Yapamıyorum ama ne yazık ki...

Hayatıma devam etmek için değil ama ya yarınım olmazsa diye düşündüğüm için bu ara daha fazla üretmek, daha fazla yazmak istiyorum biliyor musunuz?
Çok garip bir duygu.
Zamansız gitme korkusu...
Dilerseniz okumayın, ''şimdi bunu okuyacak değiliz'' deyin
Diyebilirsiniz tabi ki
Ama ben yazacağım çünkü yazmak için bir fırsatım daha olup olmayacağını bilmiyorum hiçbirimizin güvende olmadığı ülkemde...

Soğuk tarifler serisinde dördüncü tarifte bugün sıra;
Meyve ve yoğurt genelde diyabet hastalarımıza önerdiğimiz bir ikili olsa da bir çok zayıflama programında hastalarımızın/danışanlarımızın tercih ettiği, sevdiği ara öğünlerden.
Ben yiyemiyorum doğrusu.
Sevmiyorum meyveli yoğurt, şuana kadar severek yediğim tek meyveli yoğurt buzlukta bekletilmiş hüptiriklerdi, çocukluğumda :) Biraz da o düşünceyle size bu tarifi hazırladım.
Aranızda meyveli yoğurt sevenler varsa bu tarif tam onlara göre.

Şeftalili Soğuk Mus




Malzemeler
1 orta boy şeftali
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı pekmez
Çok az toz tarçın

Tarif

Rendelediğiniz şeftalinin üzerine diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. 1-1,5 saat buzlukta beklettikten sonra şeftalili soğuk musunuz hazır olacaktır.

Ben iki muffin kabına bölerek buzlukta beklettim, tabağa ters çevirerek servis ettim ama eğer dondurma kalıbı gibi bir kalıbınız ve tahta çubuklarınız varsa biraz daha buzlukta tutarak buzlu dondurma şeklinde de servis edebilirsiniz. Bu yöntem özellikle küçük çocukların hoşuna gidebilir.
Afiyet olsun...

Not: Tarif iki kişilik düşünülmüştür. Ancak meyveli yoğurt düşkünüyseniz tek kişi de tüketebilirsiniz :) Toplam kalorisi 138 kkal, benim servis ölçüm ile fotoğraftaki gibi 69 kkal'dir.

Daha fazlası için: www.izanisik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder