13.10.16

İncir Uyutması

Merhabalar sevgili okurlarım,
Nasılsınız görüşmeyeli?
Umarım iyisinizdir, değilseniz de zaten bu yazıyı okuduktan sonra olacaksınız ;)
Çünkü size çok güzel bir tatlı tarifi vereceğim.
Aslına bakarsanız bu benim kendi uydurduğum -evet canıımm uyduruyorum ben onları :))- bir tarif değil ama denemek istediğim, güzel olacağını düşündüğüm bir tarifti ve nihayetinde sizlerle de buluşturmaya karar verdim.
Haydi kapın kuru incirlerinizi de bir güzel uyutalım ;))



İncir Uyutması (6 kişilik)

Malzemeler:

14-15 tane bebe kuru incir (140 gram)
500 ml yarım yağlı süt
1 çay kaşığından az tarçın

Yapılışı:

Öncelikle bebe incirlerimizi bir kaseye alıyor ve üzerini geçecek kadar kaynamış sıcak suyu ekliyoruz ve 1 saat bu şekilde bekletiyoruz.
Daha sonra yumuşayan incirlerin saplarını ayırarak bir tahta üzerinde küçük küçük doğruyoruz.
500 ml sütü bir tencerede ısıtıyoruz fakat kaynatmıyoruz. Parmağınızı yakmayacak şekilde ısıtmak yeterli.
Sonrasında ise ocaktan aldığımız süte, doğradığımız incirleri ve 1 çay kaşığından az tarçını ekliyor, karıştırıyoruz.
Bir el blenderi yardımıyla bu karışımı pürüzsüz hale getirdikten sonra kaselere paylaştırıyoruz.
Ve bu şekilde 1 saat oda sıcaklığında uyutuyoruz yani bekletiyoruz :))
Sonrasında ise buzdolabında soğutarak servis ediyoruz.



Şekilli anlatım yaptım size :))



 
Tarif 6 kişilik olup 1 porsiyon incir uyutması 106 kkal'dir.
Afiyetler olsun :)

Daha fazlası için: www.izanisik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder