9.7.14

Ağaç Yaşken Eğilir

Ben bugün çok hassas olduğum bir konuda yazmak istedim sizlere.
Çocuklar hakkında...
Çocuklar öyle güzel varlıklar, öyle özel varlıklar ki. Özellikle son zamanlarda tanıştıklarım yani son dönemlerin çocukları öyle zeki ve akıllılar ki şaşırıyor insan.
Benden kocaman bir maşallah hepsine ;)


Ebeveyn olmanın keyfi ve teyze-amca-hala-dayı olmanın keyfi kuşkusuz ayrıdır ancak ben kendi bildiğim ve yaşadığım duygulardan yola çıkarak şunu söyleyebilirim ki herkesin bir kardeşi olmalı hayatta :)




Tabi anne-baba olsanız da abla-ağabey olsanız da küçüklerinize örnek olmanız ve onları beslenme konusunda da doğru yönlendirmeniz gerekecek.
Konumuz yavaş yavaş şekilleniyor mu ne dersiniz?

Çocukluk Çağı Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?


Konu çocuklar olunca sabırlı ve yaratıcı olmak zorundayız.
Özellikle kahvaltının beslenmedeki yeri ve önemi çocuklara iyice kavratılmalıdır. Çünkü çocukluk çağı beslenmesi son derece önemli bir konu. Yayının başlığı da buradan geliyor işte...

Kahvaltı mutlaka süt, yumurta, esmer ekmek, peynir gibi başlıca önemli kalsiyum ve B vitamini kaynaklarını barındırmalıdır.

Çocuklar sürekli aynı şeyi yemek istemeyecektir muhtemelen ve burada da sizin sabır ve yaratıcılığınız devreye girmeli onun ilgisini çekecek tabaklar hazırlamalı ve hatta onuda bu işe dahil etmelisiniz. Böylelikle hem birlikte keyifli vakit geçirmiş olursunuz hem de amacınıza ulaşırsınız.
Bu sadece kahvaltı için değil her öğün için geçerli kurtarıcı taktiğiniz olabilir :)




Son yıllarda artan AVM çılgınlığının da beraberinde getirdiği riskli bir durum fast-foodlar.
Çocuk menülerde ki oyuncaklarla daha da ilgi çekici hale geliyor üstelik.
Sizlerden ricam anneler, babalar, büyükler, çocuklarınızı tutabildiğiniz kadar uzak tutun bunlardan.
''Evde yemedi gidelim bir hamburger yiyelim bari karnı doysun'' fikrinden öncelikle siz kurtulmalısınız.
Çocuklarınıza bu şekilde kötülüklerin en büyüğünü yapıyorsunuz.
Bir de konusu geçmişken çocuk yemek yemiyorsa zorlamayın veya televizyon, bilgisayar karşısında yemek yedirmeye çalışmayın.

Çocuk yemek yerken sadece yemek yemeli. Ne yediğinin farkında olarak beslenmelidir.
''Hiç mi hamburger, patates yemesin bu çocuk canım?! Ben yedirmesem bir kaç sene sonra kendi gidip yiyecek zaten.''
Tabi ki hamburger, patates yiyecek çocuklarınız. Ama dışarıda değil. Evde kendi hazırladığınız hamburger ve patates tabağı dışarıdakilerden bin kat sağlıklı çocuğunuz için. Yanında da ayran! Koladan vb. asitli, gazlı içeceklerden tutabildiğiniz kadar uzak tutun lütfen çocuklarınızı.

Bakın tutabildiğiniz kadar diyorum çünkü evet bir şekilde karşılaşacak bunlarla ve yiyip içmeye başlayacak ancak ne kadar geç o kadar iyi!
Ve çocuklar zeki gerçekten de onlara ''bu kötü içme'' demek yerine zararlarını anlattığınız zaman anlayacaklar ve hatta arkadaşlarına da anlatacaklardır. Ben buna gözlerimle, kulaklarımla şahit oldum.
 4-5 yaşındaki çocuklara sağlıklı beslenmeyi anlatalım diye arkadaşlarımla kreşe gittik ancak bizden çok onlar anlattı neyin ne zararı, neyin ne faydası olduğunu. O kadar güzel bir şey ki bu!
Siz de yapın konuşun onlarla, anlatın, dinleyin onları da.

Eğer ıspanak yemiyorsa ona neden yemediğini, neyin rahatsız ettiğini sorun ve sorunu ortadan kaldırıcı ya da gizleyici yöntemlere başvurun.
Çocuklar sürekli aynı şeyi yemekten sıkılacakları için de çeşitli pişirme yöntemlerine başvurmanız gerekecektir. Yine ıspanağı ele alacak olursak ilk seferinde ıspanak yemeği yaptınız, ikinciye ıspanaklı börek yapabilirsiniz. Üçüncüye de makarnasına ıspanaklı sos yapabilirsiniz veya ıspanaklı kek.

Yine yeri gelmişken söylemek istiyorum makarnalar sizin için çok çok önemli. Çünkü makarna çoğu çocuk tarafından sevilir. Siz de makarnasını sebzelerle zenginleştirin. Çocuğunuza domatesli, biberli, ıspanaklı, pırasalı makarnalar yapabilirsiniz.



Onlar geleceğin umudu, onlar geleceğin büyükleri, onlar geleceğin direği!
Ve her konuda en doğru bilgilerle büyütülmeleri gerekli.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme