20.7.14

Şatırlı'dan Ortaya Karışık

Heeyy :)
Aman efendim kimleri görüyorsunuz böyle :)
Nerelerdeymiş bu kız bir yazmış ortalardan kaybolmuş 10 gün sonra çıkmış ortaya :)

Kaybolmadım kaybolmadım buradayım canımm.
Size uzun mu uzun bir yazı hazırladım ayrıca. Eee yayınların arasını açtık ya biraz açığı kapatmak gerek.
Ama uzun dediysem de korkmayın yahu çoğu resim kiii ;)

3-4 gündür buralarda değildim. Anneannemler de Şatırlı'daydım. Bugünün konusu bu o yüzden.
Ortaya Karışık, ne oluyor peki derseniz onu da birazdan anlarsınız. Biraz ondan biraz da bundan haydi başlayalım buradan :))





Fotoğrafta gördüğünüz dedemin evinin arkasındaki portakal bahçesi olur.
Her ne kadar şuan üzerindeki portakallar yeşil ve küçük olup fotoğrafta görünmese de ben biraz portakaldan bahsedeceğim sizlere.
Portakal hepinizin bildiği üzere C vitamini deposudur.
Ek olarak ise A, B grubu ve  E vitaminlerini ve de kalsiyum, fosfor, demir gibi mineralleri barındırır.
Bu vitaminler sayesinde de bağışıklık sistemimizi güçlendirerek bizi gripten ve soğuk algınlığından korur.
İçeriğindeki posa sayesinde sindirim sistemimiz daha düzenli çalışırken içeriğindeki potasyum sayesinde de tansiyonu dengeler.
Bu yüzden mevsimi geldiğinde her gün 1-2 tane mutlaka tüketmelisiniz.





Size üzüm toplayayım dedim dedim traktörlere çıktım yine de yetişemedim.
Aşağıdan olmuyormuş en iyisi gidip yukarıdan halledelim bu işi ;)





Tam olmamış üzümler ama küçük bir tabak olacak kadar toplayabildim.
Peki neymiş ne değilmiş bu üzüm?
Öncelikle düşmanımın düşmanı dostumdur ilkesinden yola çıkarak üzümün bize dost olduğunu söyleyebilirim.
Çünkü üzüm kanser düşmanı bir meyvedir.
Hazmı kolaylaştırır. Karaciğer ve böbrek sağlığınız için önemlidir.
Ancak kalorisi biraz yüksektir.
1 porsiyonu ise yaklaşık 90 gramdır ve 15-20 tane üzüme denk gelir.






Gelelim asmaya.
 Asma yaprağı, içeriğinde bulunan A ve C vitaminleri ile bağışıklık sistemimizin kadim dostlarındandır.
İçeriğinde ciddi miktarda fosfor bulunması sayesinde de kemik ve iskelet sistemimiz için son derece yararlıdır.
Hafızayı kuvvetlendirdiği ve sarılığa karşı koruyucu olduğu bilinmektedir.





Nasıl bir zamanda gitmişsem köye hiç bir şeyin vakti gelmemiş tam olarak.
Bkz: İncir.
Biz yine de bir iki kelam edelim hakkında bu şirin meyvenin de.

2 adet taze incir ile bir bardak sütün kalsiyum değeri eşittir.

A, B, C vitaminleri ve kalsiyum, fosfor, potasyum açısından zengin bir meyvedir.
Gelişme çağındaki çocuklar için, hamileler için ve menopoz sonrası dönemdeki kadınlar için yararlanılabilirliği çok yüksek bir meyvedir.
Dikkaaattt!
Diyabet hastaları bu şirin meyvemize karşı son derece temkinli davranmalıdır.



Her diyetisyenin/diyetisyen adayının bir gün elmalı bir fotoğrafı olurmuş.
Benim ilk elmalı fotoğrafım da böyle ağaç tepelerinde oldu :)
İdare eder mi ne dersiniz :)


Elmanın vitamini kabuğundadır sevgili okurlar.
 Bu nedenle dişleriniz sağlamsa iyi yıkanmış elmanızı ısıra ısıra yemenizi öneririm.
Özellikle okul çağı çocuklarında anneler ve babalar bu noktaya dikkat etmelidir. Çocukların ağız ve diş yapısının kuvvetlenmesine yardımcı olur elmayı bu şekilde tüketmeleri.
Ayrıca elma içeriğindeki posa sayesinde sindirim sisteminize dost bir meyvedir.
İyi kolesterolü yükseltip kötü kolesterolü düşürdüğü de bilinmektedir.


Uzun lafın kısası sevgili okurlar meyve son derece önemli yer tutuyor beslenmemizde.
Besin gruplarından bir tanesinin sebze-meyve grubu olduğunu da düşünürsek günlük 4-5 porsiyon tüketmeliyiz bu önemli besin grubundan.

Umarım sizi sıkmadım, başlıkta da belirttiğim gibi birazcık ortaya karışık oldu. Ama heyecanıma verin artık her gördüğümü çekip paylaşmak istiyorum sizlerle :)

Son olaraktaa...


Ben bu mısır tarlasının güzelliğine, yeşilinin tonuna vee
 insanı böylesine mutlu etmesine şapka çıkarırım arkadaş! :))
Yeşiliniz bol olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder