11.7.14

#DiyetimdeEkmeğimeDokunma


BESVAK'ın ''Ekmeğime Dokunma'' sloganıyla başlatmış olduğu kamu spotuna nasıl destek versem diye düşünürken aklıma geldi.
Aaa benim bir blogum var, neden yazmıyorum ki dedim.
Ramazan ayı böyle sıcak havalarla birleşince kafamı çalıştırmam baya bir zor olmuş anlaşılan ki kaç gün sonra akıl edebildim bunu. Neyse geç olsun da güç olmasın demişler :) Evet sevgili okurlar bugün hep birlikte hep bir ağızdan #DiyetimdeEkmeğimeDokunma diyoruz.

Ekmek, başlı başına bir tarih.
Çok çok eskilere, ilk insanlara kadar dayanıyor geçmişi. Bu da demek oluyor ki ilk insan Adem ve Havva'da ekmek yiyordu, o zamandan bu zamanlara kadar ekmek tüketilirken bir şey yoktu da şimdi neden düşman olduk ekmeğe?

Bu sorunun cevabı günümüzde bilgisi olmadan konuşmayı çok seven insanların -her nasılsa çekici mi geliyor nedir?- türemesinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Neden bu kadar ısrarlılar işi uzmanına bırakmamakta anlayamadığım bir nokta bu. 
Bir de popüler diyetler var tabi ki. Diyetler, bireyine özgüdür. Lütfen bunu unutmayın.
 İnsanoğlu birbirinden her daim farklı oldukça herkes için tek bir diyet listesi olmadı, olamaz, olmayacak 


Şimdi asıl konumuza dönelim sevgili okurlar. Ekmek... Allah'ım ne güzel bir şey aslında ekmek.
Hele fırından yeni çıkmış taze ekmeğin kokusu... Ne harikulade bir koku. Peki nedir ekmeğin bize faydaları?

Ekmek, B vitaminlerini (B1, B3, B6) bünyesinde barındıran, kan şekerini dengede tutmaya yarayan kompleks karbonhidratlar grubundan bir besindir.
Ekmek, mide sağlığımızın ve genel sağlığımızın korunması açısından son derece mühimdir.
Ekmek, iştahımızı kontrol etmemize yardımcı olur.
Günlük enerjimizin çok büyük bir kısmını karbonhidratlardan karşılarız ve ekmek çok sağlıklı bir karbonhidrattır. Yalnız burada bir parantez açmak isterim ki son zamanlarda ekmeklerimiz bembeyaz ve de katkılı olarak piyasada dolaşıyorlar. Bizim tavsiyemiz ve tercihimiz tam buğday ekmeği, çavdar ekmeği, köy ekmeği gibi esmer ekmeklerdir. Yani buğdayın en işlenmemiş veya en az işlenmiş halinden sofralarımıza en az kayıplarla gelen ekmekler. Ve bu ekmekler çok daha lezzetli, çok daha sağlıklı ekmeklerdir.

Böylesi değerli bir besini tüketmemezlik yapmayınız lütfen.
 Sizi böylesi değerli bir besinden uzak tutmaya çalışanları da diyetinizden uzak tutunuz lütfen.

Ekmeksizlik sizi bir çok hastalıkla baş başa bırakabilir.

Tabi ki ekmeğinde günlük uygun porsiyonları var ve bu konuda sizi en doğru bilgilendirecek kişiler yine diyetisyenleriniz olacaktır. Bir başkası değil!
 Günlük ekmek tüketim miktarı da kişiden kişiye, cinsiyetten cinsiyete göre değişir. Lütfen bunu da unutmayalım sevgili okurlar.


Sağlıcakla kalın sofranızda ekmeğe de yer açın ;)

2 yorum:

  1. Evet, lütfen diyetteyken ekmeğimize dokunmasınlar. Hele o mis kokulu, doğal mayalı, değirmen unlu köy ekmeklerine.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. O kadar haklısınız ki, sofralarımızın baş tacı o ekmeklerimiz...

      Sil