3.2.15

İlk Yoğurdum :)

Bugün Akdeniz’de olmanın mutluluğuyla bir başka uyandım. 

Diyeceksiniz ki kızım yeni mi anladın Akdeniz’e geldiğini kaç gün oldu, e haklısınız da işte yeni yeni fark ediyorum tatile geldiğimi. Gelir gelmez dumura uğradım ben, neler yaptım hangi gün nasıl geçti hiç farkında değilim inanın ama bugün güneşli bir güne uyanınca sanırım mutluydum ve hissediyordum bazı şeyleri, farkındaydım yani bugünün :)

Ya biliyor musunuz ben sevdiğim zaman çok seviyorum ve bence Akdeniz’de öyle.
Sevmek ve sevilmek için var edilmiş gibi.
Eskinin sevdiğim Ayna’sı ‘’Yatağını yorganını, çeyizini, bohçanı, yüreğini kapta gel’’ diyor ya mutlaka gelmelisiniz. Dereden tepeden kıyıdan köşeden bir yol bulup gelmelisiniz ;)

Yoğurt yaptığımı söylemiştim sizlere bir önceki yazımda :)
Evet evet konuşacağım bunun hakkında :)
Size bir şey söyleyeyim mi başarısız olmak beni korkutmuyor. Aksine olmak istiyorum bazen. Bile isteye yanlışı yaptığım oluyor bazen. Çünkü tecrübe denen şey öyle kazanılıyor ve tecrübelerimiz bizim çoğu şeyimiz aslında... Tecrübe biriktirmekten hoşlananlardanım anlayacağınız ;)
Bu yoğurt konusunda da başarısız oldum denemez aslında.
Sadece annemle bir küçük anlaşmazlığa düştük. 
Ha buradan anlamayın ki annem yüzünden böyle oldu. Hayır tabi ki öyle değil.
O yıllardır yapar ve gayette olur ama iki kişiden iki farklı fikir çıkınca durum biraz karışıyor :)
Sonuç olarak iyi kalite bir yoğurt elde edemedim ilk denememde ama yemesi eğlenceli orta kalite bir yoğurt olduğunu söyleyebilirim :) Yani biz yerken güldükte baya :)

Şöyle kısaca bahsedeyim .
2 litre kaynamış ılımış inek sütüne, 2 dolu yemek kaşığı yoğurdu (doğal yoğurt adı altında aldığımız ama sorunun orada başladığı bir yoğurt koydum.) bir miktar süt ile erittikten sonra  ekledim. Ve odanın bir köşesinde tencerenin üzerini ısı getirecek bir şeylerle sarıp 4-5 saat beklettim. Daha sonra da buzdolabına kaldırdım.
Yani kıvam olarak tutmadı tam biraz daha sıvı kaldı yoğurdum. O da yaparken kullandığım yoğurttan kaynaklandı. Siz bunu hazır yoğurtlarla yapabilirsiniz ve her yapışınızda yoğurdunuzdan bir miktar ayırarak yeni yapacağınız yoğurtta onu kullanabilirsiniz. Zamanla daha başarılı sonuçlar alırsınız böylelikle.

Önemli!!!
Yoğurdun ana maddesi süt olduğu için demir ve  C vitamini dışında insan gereksinimi olan tüm besin öğelerini içerir.

Ancak süt ve yoğurt çoğu zaman birbiri yerine kullanılabilse bile bazı durumlarda buna dikkat edilmelidir.

Konstipasyon(kabızlık) durumunda bireye süt (yağ içeren) verilmesi, bağırsak hareketlerini artıracağı için daha uygundur. Diyare (ishal) durumunda ise yoğurt verilmesi daha doğru bir hareket olur. Çünkü yoğurt zararlı mikroorganizmaların oluşumunu engelleyen bir etkiye sahiptir. Aynı zamanda da probiyotik dediğimiz bağırsak florası için yararlı bakterileri içeren bir besindir.
Ve özellikle yaşlı bireylerde süt içmek gaz oluşumuna, şişkinliğe sebebiyet verebilir. Bu durumlarda da alınması gereken kalsiyum yoğurttan karşılanmalıdır. Yoğurdu daha iyi tolere edebilir bu bireyler.

Hepinize mutlu günler.
Sağlıcakla kalın efendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder