10.8.16

Melisa Otu/Oğul Otu

Merhaba sevgili okuyucularım,
Geçtiğimiz günlerde yaptığım bir yayla ziyareti sonunda dalından meyve yeme yöntemlerini Instagram hesabımdan takipçilerim ile paylaşmıştım, merak edenler için link bırakacağım yazının sonuna ;)
Bahçe gördüm mü dayanamaz girerim illa ki.
Araştıracak, öğrenecek, yazacak bir şeyler mutlaka çıkıyor çünkü.
Bu kez de kenarda yetişmiş bir ot gördüm, naneye benzettim tadına baktım nane değil, ne ki bu diye sorunca melisa dediler. Poşet çaylar dışında ilk kez melisa görüyordum.
Küçüklüğümde çok severdim ''Melisa'' ismini.
Neden bilmiyorum, oysa ki hiç o isimde bir tanıdığım dahi yoktu.
Birde isim-şehir oynarken ''O'' harfi gelince bitkiye her zaman oğul otu yazardım.
Şimdi öğreniyorum ki meğer o oğul otu melisa otunun diğer adıymış.
Öğrenmenin yaşı yok tabi, e hadi o zaman biraz daha yakından tanıyalım şu melisayı...




Melisa, nanegillerden bir bitki ve ekilmemiş alanlarda özellikle Akdeniz'de yetişiyor.
Limon kokulu, tıbbi ve aromatik bir bitki olan Melisa hakkında 2000 yıl öncesinde dahi yazılı kaynaklar bulunmaktaymış.
Günümüzdeki çalışmalar sonucunda da stres yatıştırıcı, spazmolitik (spazm gideren), antibakteriyel etkilerinin yanı sıra sinir hastalıkları, gastrointestinal (mide-bağırsak) sorunlar ve uyku sorunları üzerine olumlu etkilerinin olduğu raporlanmıştır.

Melisa çayının en bilinen etkisi sakinleştirici özellik göstermesi. Bu yüzden kolay sinirlenen bir bireyseniz ya da gergin bir ortamda çalışıyor veya yaşıyorsanız günde 1 fincan melisa içmek sizin için fayda sağlayabilir.
Ek olarak melisa çayı adet düzensizlikleri ve adet sancılarının giderilmesine de yardımcı olmakta.
Yorgunluğu azaltıyor, baş ağrılarının giderilmesine ve vücudun rahatlamasına destek oluyor.




Melisa Çayı Nasıl Demlenmeli?


1 çay fincanı kaynar suyun içerisine 1 tatlı kaşığı melisa ekledikten sonra 3 dakika dinlendirip
içebilirsiniz.




Melisa'nın Tıptaki Yeri

Yaralara, eziklere, romatizma ağrılarına, arı ve böcek sokmalarına melisanın taze yapraklarından yapılmış olan lapanın iyi geldiği bildirilmiştir.

Melisa otu üzerine 2011 yılında yapılmış bir çalışma sonucu şunu söylemektedir:
Gerek antioksidan aktivitesi gerekse de asetilkolin esteraz inhibisyon etkisi nedenleri ile
 M. officinalis’in (melisa otunun) başta Alzheimer hastalığı kaynaklı olmak üzere bunamaya yönelik fitoterapi uygulamalarında kullanılmak üzere elde edilecek ekstrakt ve esansiyel yağ için uygun bir bitkisel kaynak olduğuna yönelik veriler bulunmuştur. Aynı zamanda FDA (Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi) tarafından Alzheimer hastalığının yönetimi konusunda onay verilen ilaçlar arasında iki adet tıbbi ve aromatik bitkisel ürün de bulunmakta olup, bunlar M. officinalis (Melisa otu) ve Salvia officinalis (Adaçayı) ’dir.

Çalışma hakkında detaylı bilgi edinmek isteyenler için:
 http://teknolojikarastirmalar.com/pdf/tr/02_2011_6_1_99_611.pdf

Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ediyorum, sizlere güzel ve sakin günler diliyorum.
Sevgiyle kalın...

Daha fazlası için: www.izanisik.com
Instagram: https://www.instagram.com/izan.isik/

2 yorum:

  1. sakinleştiricidir muhabbet ettiricidir , çok güzel yazı görünce sevindim . övülmesi gereken bir bitki .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Teşekkür ediyorum vakit ayırıp değerlendirdiğiniz için...

      Sil