12.8.16

Mürdüm Eriği

Yine yeniden merhabalar,
Mürdüm rengini sevenler el kaldırsın sevgili okurlarım,
-ben, ben, ben :)-
Ben çok seviyor ve asil buluyorum bu rengi.
Dolayısıyla bugünün konusu olan mürdüm eriğini de seviyorum ;)
Mürdüm eriği, yeşil erik severlerin biraz daha uzak durduğu bir meyve olsa da kıyaslama yapmadan kendi içinde değerlendirip bir şans vermek gerektiğini düşünüyorum ayrıca.
Çünkü bu erik içeriğindeki C vitamini sayesinde antioksidan özellik göstererek bağışıklık sistemini destekliyor ve bağırsak problemleri için de olumlu etki gösteriyor.



100 gram mürdüm eriği (1 avuç içi büyüklüğünde)
46 kkal enerji
1,4 gram lif
9,5 mg C Vitamini
içermektedir.



Yetişkin ve sağlıklı bir bireyin günlük 90 mg C vitamini alması gerekir. 1 porsiyon mürdüm eriği (100 gram) bu gereksinimin yaklaşık %9'unu karşılamaktadır.

Yetişkin ve sağlıklı bir bireyin bir gün içerisinde ortalama 25 gram lif alması da gerekir ve 1 adet mürdüm eriği bu gereksinimin sadece %5,6'sını karşılar.
İşte bu yüzden lifli beslenmek çok önemli sevgili okurlar, çünkü vücudumuza gereken lifi sağlamadığımız zaman konstipasyon (kabızlık) başta olmak üzere çeşitli bağırsak hastalıklarına davetiye çıkarıyoruz ne yazık ki.



Konstipasyon(kabızlık) şikayetiniz varsa uyumadan 2 saat önce yapacağınız gece ara öğününüzde aşağıda yazan tarifi uygulayabilirsiniz.

2 kaşık yoğurt
1 porsiyon mürdüm eriği (kabuklu ve küp küp doğranmış)
1 kaşık yulaf kepeği

Bu karışımı tükettikten sonra üzerine 1 büyük bardak su içiniz.
Ve gün içerisinde 2,5 litre su içmeye özen gösteriniz.
Sevgiler...

Daha fazlası için: www.izanisik.com

4 yorum:

  1. Merhaba izan :) blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım bende beklerim sevgiler :)

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Bende hemen sizi takip ediyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. Süper bir eriikk.. Hem de çabuk doyuruyor :D

    YanıtlaSil